Thinspiration...:(

Usch, jag kan inte förstå att sånt här kan cirkulera på internet.
Internet för inte bara med sig gott utan lite för mycket ont.
De är sååå hemskt. Att man kan ha en såååå snevriden syn på sin kropp att man vill se ut så.
Jag kan inte fatta att de finns folk som vill uppmuntra varandra till att bli sjuka.
Rachel Zoe hjälper ju ungdommar idag att få en mer snevriden bild på en kropp, 
Hon får kända unga och begåvade skådisar (som är förebild till unga tjejer) att får anorexia.
Säger till dem att alla kläder sitter bättre på dem om att de borde tappar några kilon (som de inte skulle behöva).

                              

Vart är världen påväg? I Sverige och Usa har alla fettpanik men om man letar under yttan så är de mer anorexia och bulimi i dessa länder. Man blir helt tårögd när man ser dessa tjejer (även killar självklart) som se ut att gå sönder vilken sekund som helst.
FOLK DÖR. DET ÄR INTE VACKERT ATT VARA BARA SKINN OCH BEN.
Jag vet att dessa sjukdomar handlar inte i grund och botten om att vilja vara smal utan är oftast mycket djupare än så.

Man blir bara ledsen när man tänker på detta. Jag skänker en tyst minut till alla dessa människor som lider av anorexia nervosa och bulimia nervosa.
NI är vackra som ni är. NI duger percis som NI är och ingen, INGEN ska få er att tycka annat.
 Sluta med de in håller på med.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tjena tjejen :D
Du får no ta bort blocken på lunar så jag kan svara på ditt inlägg du skrev :D
KRam

2007-07-29 @ 15:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0