Ärlighet varar längst.

Dölj aldrig något även om du tror att sanningen kommer såra.
När väl sanningen kommer fram (och det kommer den garanterat att göra) kommer det bli värre.
Oavsett hur litet det är så blir det 100 gånger större om du har lämnat det i skuggan.
Förtroende, tillit och sanningar kommer bli svårare att tro på efterhand.
Som min tjejkompis brukar säga:
"En lögn är alltid en lögn oavsett hur stor den är. Kan man ljuga om små saker betyder det att man kan även ljuga om stora saker."
Så sant så... Hon är en viss tjej.

Detta inlägget är inte till en person utan till alla som tror att en vit lögn kan vara bra för att man är rädd att såra någon.
Bättre att "såra" någon på en gång än att undanhålla något för senare kan det gör det ondare.

Pussar<3


Kommentarer
Postat av: Cuongphan

Oj såg inte din andra kommentar, cp blogg.se ... :P

2 veckor? Oh shit, du måste ha läst riktigt mycket då ja, jag funderar på hur jag ska få tag på de två sista för de är antagligen utlånade i biblioteket men ska se :)



& nej det är inget speciellt.. Eller jo men bättre att hålla det inom mig faktiskt, har fått en rejäl funderare bara som jag måste tänka över.. & ja det vet jag :)



Loveu2 <3

2009-11-15 @ 13:44:03
URL: http://cuongphan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0