Radiotjänst aka TV-licens skit helvete...

Glömde ju berätta att det kom en gubbe och knackad på igår och vill att vi skulle betala tv-licens.
Visst, jag kan gärna betala för dem kanalerna jag tittar på MEN 1:an, 2:an och 4:an är något jag ALDRIG tittar på.
Först ska man betala för tv:n man köper (självklart), betala för att få in kanaler (ok, det kan jag gå med på) och sist betala för skit man inte tittar på (F*ck u).
2 000 spänn på ett år för nått man inte tittar på......
Det är nästan samma sak som att jag ska behöva betala när jag kollar på en sak på Ica men inte tar med den ur affären (dramatiserar).
Kan dem inte göra så att man kan beställa 1:an ,2:an och 4:an om man vill se på de och då får man betala x kr per och och dem som inte vill se på den skiten får inte tillgångn till den och slipper betala.
Det tycker jag är en jävla bra ide.
Vad tycker ni?


Pussar från världens bästa klagerska<3


Kommentarer
Postat av: Sara - En dalkulla i Österrike

SV. Visst är dom :D



13000 kr betalar man fasiken inte för en lägenhet, eller inte här nere iaf. Speciellt om de bara är en som ska betala :( känns helt sjukt. Sverige är skitbilligt om man jämför med andra länder.



Vet du :D snön brukar inte komma hit förrän i december tydligen och att de snöade så tidigt var jätteovanligt enligt österrikarna haha :D men på bergen som är över 2000 m höga ligger det snö :)



ojj idaaag, designa :) läsa tidningar :D och göra ett videoinlägg haha! Hos dig då??

2009-11-05 @ 11:41:51
URL: http://candis.se
Postat av: Josefin

Säg bara att du inte har någon tv.. De får inte gå in och "kontrollera" (ställ den bara så att man inte ser den från dörren, eller hör den..) ;)

Många kollar faktisk olika program på datorn ;D och om de nu har kollat upp att du har köpt dvd/tv ect. inom närmsta tiden så kan du ju lika gärna ha "köpt den till nån annan" (a)

2009-11-10 @ 23:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0