Smink Lyx VS Budget?

Så vad tycker ni?
Är det nån skillnad?
Kvalite? (Hur påverkar det din hy?)
Hållbarhet? (hur länge stannar det kvar utan att du måste fixa till de.)
Dryg? (behöver du använda massor för en applicering eller räker det med lite?)

Ett exempel:
H&Ms-  VS Dior blusher

Av egen erfarenhet så blir det lika fint oavsett vilken jag använder bortsätt om man ska vara kräsen.:)

Med Diors blush så behövs det endast en placera om dagen (beroende på vad man göra självklart).
En dosa tog mig nästan ett år att ta slut på (använde minst en gång dagligen).
Ansiktet såg fräscht ut, naturligt ut och min hy känndes bra.

H&MS Blush suddas lätt ut.
Det blir några återaplicceringar om dagen.
 Min hy blev glansig och såg fett ut efter bara någon timme.


Så ja, jag är kräsen när det kommer till blush, puder, mascara och kajal. Har märkt när jag har hoppat fram och tillbaka mellan olika märken att de som är "lyx" är ofta dyrt men väldigt bra för min hy.
Har testat olika mineralpuder men fasnade för dior och min hy har aldrig varit bättre.

MEN... En sak som jag älskar med Budget är alla Ögonskuggor och eyeliner.Efter som min ögonlock inte är känslig för något älskar jag att köpa allt när det gäller eyeliner och ögonskuggor på H&M, Loréal, maxfactor etc.

Vad tycker ni?
Vad föredrar ni?
LYX eller Budget och varför?

Pussar<
3


Kommentarer
Postat av: Sara - En dalkulla i Österrike

Jag använder endast smink ifrån Makeup Store numer :) allt utom min mousse från Maybelline som jag älskar :) MUS produkter är väldigt dryga. En ögonskugga kan du ha skoj med i flera år nästan. Sjukt bra vårdande ansiktsmasker, vatten mm. Alla läppstift innehåller avokadoolja mm mm :)

Har provat ögonskuggor överallt ifrån och får alltid den här störande korven på ögonlocket efter någon timme, men inte med MUS :D

Men sen när de kommer till läppglans kan jag använda vad som helst hahhaa.



MUS kanske dock inte är lyx, eller vad man ska säga. 130 kr för en ögonskugga är ju ungefär var Isadora kostar och man får 4 st, men dom sitter så bra så de är värt pengarna, sen får man 15 % rabatt om man har MUS kort också :D

2009-11-12 @ 12:29:29
URL: http://candis.se
Postat av: Hung

Bästa är absolut skincare produkterna från lidl. Mascaran har fått mina fransar sååå tjocka och fina. OMG, läppstiftet håller hur många killar man än kysser. SEE YA!

:))))))

2009-11-12 @ 14:35:35
Postat av: City Girl

Hej gumman!

Snygg blogg måste jag säga! Fint pimpad!

Grattis till jobbet också.

Vettig sminkrecention :)



xoxo- city girl

2009-11-12 @ 17:08:44
URL: http://mariawerner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0