Elakheter. "Filosofen" är igång.

Jag har som vanligt kollat runt på olika bloggar och har pratat om en sak innan.
Tjejers elaka beteenden mot varandra. Vart ligger grunden?
Nu tänkte jag skriva om tjejers elakheter mot sig själva.
Jag är ingen psykolog eller nån högt utbildad person däremot tänker jag väldigt mycket och filosoferar en hel del.

Alla är elaka mot någon. Det finns ingen som är en ängel. MEN när går det för långt?
Har någon varit elak mot dig så blir det lätt att man ger igen.
MEN om du är elak mot någon utan anledning? Vad betyder det?
Jag börjar undra om det i grund och botten är p.g.a. ens egna osäkerhet.
De flesta tjejer har fått höra "Älskar du inte sig själv kan du inte älska andra" och många håller med medan andra tycker det är skitsnack.
Men om du älskar dig själv och ingen har behandlat dig illa, Har du då en anledning att vara elak och bitter?

Jag har varit en riktigt bitch en gång i tiden. Såg ner på andra och snackade en massa skit. Det var aldirg fel på dem personerna men jag LETADE fel för att just vara elak. Just då visste jag inte varför.
Nu vet jag att det va för att jag själv mådde så dåligt.

Det är lättare att kritisera andra än att gå in på djupet av sig själv och börja älska sig själv.

Pussar<3


Kommentarer
Postat av: Sara - En dalkulla i Österrike

SV. Hihi ja visst var det sött :D sånt får en verkligen att skina upp!

2009-11-13 @ 10:59:08
URL: http://candis.se
Postat av: Kajsa

Klokt. Mer kärlek tjejer emellan.

2009-11-13 @ 11:13:44
URL: http://laveritedecouvert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0