Första arbetsdagen på nya jobbet.

Kom hem runt 21.00 igår efter jag har varit hos Gela.
Tur att Sl fick för sig att funka som de ska. Killen låg och sov men inte så konstigt, han va helt slut på morgonen igår.

Har varit vaken sen kl.6.00 imorse. Kunde inte somna om när killen drog till jobbet så satte igång och läste lite.

Ihhh, första dagen på det nya jobbet. Nervös men på ett sjukt bra sätt. Älskar att vara positivt nervös.
Ni vet vad jag menar? Jag sitter och fundera på vad jag kommer få göra, hur det kommer att gå, kommer dagen rinna på som vanligt, kommer det hända nått oväntat etc.
Ingen dag är ju den andra lik när man är personlig assistent och det är det jag älskar med detta yrket. Man är med en person under tiden och kan lägga ner all tid att ge han/hon det bästa.
Har sett fram emot att börja hos min nya brukare sen i måndags, då jag fick beskeddet att jag fått jobbet.
Jag ska gå bredvid tre kvällar framöver och lära känna grabben och sedan får vi se om jag ska börja gå bredvid under nattpassen (eftersom det är natt jag ska jobba) eller om det krävs några kvällpass till för att han ska lära känna mig och känna dig trygg.
Jobbar från 14.30-21.00 så hinner knappt se killen idag men på lördag har han lovat mig att vi ska gå på bio och se 2012 eftersom jag har ett dygn ledigt (inte en hel dag utan från 14.00 lördag-14.00 dagen efter) innan jag ska på jobbet igen.

Jaja, nog med skrivandet angående jobbet. Jag är nervös men det kommer gå bra.:D
Kan en humla trotsa tygnlagen kan jag ha en bra första dag utan problem.:D


Pussar<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0