Leva i nuet.

Det är tragiskt att en film som 2012 ska vara just den filmen som försöker få en att tänka om.
Såg filmen igår kväll och den satte ett frö i mitt lilla huvud.
Varför går man runt och oroa sig för onödiga saker?
Varför gå runt och vara svartsjuk, otrevlig, irriterad och hatisk när man ska ta vara på studen man har tillsammans med alla sina käraste vänner, sin familj och den man älskar?

Jag har en förmåga att överdramtisera saker så att när jag säger något som verkligen är allvarligt så tar man inte alltid det på allvar. Jag måste tona ner mitt svängiga humör. Jag mås inte bättre av att oroa mig för saker som inte ha hänt. Bättre att leva i nuet.
Ja, jag vet. Det är lättare sagt än gjort.

Jag vill bara ha en mysig dag. Sluta fjanta runt och tänka på saker som kanske skulle kunna hända.

När jag täker tillbaka dem senaste 8 månaderna blir jag varm.

En dag jag hade i februari med min älskling när han kom till mig i Norge.
Det var snö överallt och solen sken så starkt. Vi gick längst vägen höll varandra i handen. Va några timmar innan han skulle sätta sig i bilen och köra hem till Sthlm. Du hade kört 88 mil (fram och tillbaka) bara för att träffa mig en ända dag.

När du möte upp mig vid flygplatsen. Jag var så nervös men när jag såg dig värmdes mitt hjärta upp.

En varm dag i maj, du och jag på en prakbänk vid fontänerna. En solig dag då med. Jag låg i din famn medan vinden smekte min kind.

När du kom upp till huset hos pappa dagen innan vi skulle åka till Sverige tillsammans.

När vi flyttade in i lägenheten.
Mysiga filmkvällar och många andra mysiga stunder.

Detta är saker man glömmer lätt bort när vardagen är för stressig och man får många små motgångar i livet.

Man ska ta vara på de fina stunderna. Inte ha för höga förväntningar i livet och ta vara på varandra.

Jag älskar dig Mikael av hela mitt hjärta.<3

Pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0