Lightdrycker VS.Vanliga med tillsatt socker.

Jag har varit cola beroende till och från i några år nu. Kunde dricka minst 1 ½ liter cola LIGHT om dagen.
Jag intalade mig att det är ju mycket bättre  att dricka lightdryker än att dricka vanlig cola (fanta, pepsi etc.) för jag slipper alla extra kalorier.
Hmmm, dags att tänka om. För jag har märkt att när jag väl dricker drycker som innehåller vanligt socker dricker jag mycket mindre. Jag dricker inte mer än ett glass och jag är inte sugen på mer.
Det dämpade hungern ett tag och mitt sötsug.
När jag dricker light blir jag hungring istället.
Light cola ökade min aptit kraftigt och det kan leda till rätt onödiga måltider.
Inte nog med vad kolsyran gör för ens tänder.
Fräter sönder emaljet på dina tänder och det är nått man aldrig kan få tillbaka.
Det är bättre att dricka max ett glas vanlig cola om dagen än o trycka i sig mellan 1½ liter till 2 liter om dagen (är inte så nuförtiden men va så för ett tag sen).
VS

Är det bara jag som känner skillnaden i kroppen när man dricker cola light?

Pussar<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0