Vampyrens märke.

Jag läste klart boken idag.

Handling:
Zoey är en helt vanlig tjej på 16-år. Hon har gjort slut med sin kille, har ångest över gemometriprovet och prata "tjejsnack" med sin bästa vän. En dag ändras allt. En vampyr märker henne och det betyder att hon kommer att genomgå en förändrig som kan sluta på två sätt:
1. Hon blir vampyr.
2. Hennes kropp skjuter ifrån sig förändringen och hon dör.
För att ha en chans att klara av förändringen måste flytta in till "Nattens hus" som är en Vampyrskola.
Det som skiljer sig från Zoey och andra på skolan är att hennes märke är helt ifyllt och ingen nybörjarvampyr har någonsinn haft det och hon känner att det finns ett högre syfte för henne.

Jag vill inte berätta mer om bokens handling för att inte förstöra men jag gillade denna boken.
Det som jag tyckte va ovanligt med denna boken (föruton att det är en skola för vamyrer) är att hela boken utspelar sig bara på några dagar och det är så intensivt.
Det händer saker hela tiden och jag blev inte uttråkad någon gång.
Boken är väldigt modernt skriven och lättläst så den passa nästan alla personer men tror den är mest för tjejer som gillar att ta fram tonåringen i sig.
Jag kände en behörighet med Zoey i boken om jag går tillbaka när jag va 16-år.
Man ville passa in någon stanns men ändå hitta något unikt. Det känns som man alltid ska göra något stort men man vet inte vad.:D

Jag rekommenderar att fortsätta läsa hela serien för om man slutar på första boken kan man lätt bli frustrerad.:D


Pussar och god natt<3


Kommentarer
Postat av: Sara - En dalkulla i Österrike

SV. Haha än är inte undrens tid förbi :D de kan när dom vill.

Den boken verkar riktigt bra :D suuugen, finns den att köpa någonstans eller är det en lånebok?

2009-11-14 @ 22:04:35
URL: http://candis.se
Postat av: Cuongphan

Bloggdesigen blev bra ju :) Haha ännu en vampyrbok. Läste ut den andra Twilight-boken i förrgår, tog 5 dagar för den första & en vecka för den andra, gillar dem faktiskt :D

2009-11-15 @ 11:23:18
URL: http://cuongphan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0