Vampyrer i 1000-tal.

Allt handlar om vampyrer nuförtiden eller rättare sagt media har inriktat sig på det ett tag nu.
"True blood", "Twilight", "The vampire diaries" etc.
Jag klagar inte. Jag älskar allt som har med vampyrer att göra.
Men ingen är den andra lik. Alla kör på olika varianter.
Inte många som har det gamla från Dracula.
Vissa tål solljus, andra tål vitlök, syns i speglar och krucifix. Alltså en vampyr utan svagheter (nästan i alla fall).
Medan Vampyren Greve Vlad Dracula inte hade dessa egenskaper.
Inte nog med att boken är en kulturskatt för sig utan bara historien bakom själva boken är en saga för sig.
När jag läst klart alla böker i "House of night" ska jag ge mig in på "Dracula". Jag gillar den historien.
Det är imponerade att när boken kom ut 1897 var det en av det största ryssarna och även idag har fått många filmatiserigar.


Oj, va intressant mitt inlägga va idag då. hehe.

Gud vad jag babblar på.

Snart ska jag iväg till jobbet och vi får se om jag skriver nått mer innan dess.

Pussar<3


Kommentarer
Postat av: Sally

Söt du var :)

2009-11-13 @ 10:34:35
URL: http://sallysex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0