"Varför jämför tjejer sig med alla andra tjejer alltid?"

Den frågan ställde min kille idag.
Ja, varför gör vi de? Vissa är värre än andra.
Jag har börjat jämföra mig med killes ex och det är inte bra. Båda har utseendet (ansiktet) som en utvikningsmodell (den ena har kroppen som en också).
Ja, nått mer måste han ju se i mig än vad jag ser själv eftersom han är med mig nu.
Igentligen ska jag väl tänka så att han måste tycka att jag är snygg med tanke på han "meriter" inom förhållanden. MEN NEJ, jag börjar tro att han har gjort värsta nerköpet.
Jag kan ju omöjligt vara den ända som jämför sig med nån tjej då och då?
Det är ju inte så hälsosamt i och för sig.
Inte nog med att vi tjejer jämför oss med varandra utan ibland är vi elaka utan att vi ger personen en chans att öppna munnen.
"När jag såg dig första gången trodde jag du va en riktig bitch men nu när jag känner dig är du helt underbar."
Ja, det sa en tjej till mig en gång. Ska man ta det som en komplimang?
Vad va det som gjorde att hon trodde de? Jag träffade henne på jobbet och då log jag hela tiden.
Va det för att jag umgicks med bara killar just då eller vad kan de ha varit?

Jag är ingen ängel heller. Jag dömmer andra tjejer jag med men vet inte alltid varför. Kan det vara för att man är osäker på vart man har dem? Dömmer man alltid andra tjejer för dem är snyggare än sig själv, för att dem har fula kläder på sig, för att dem har för snygga kläder på sig, för att dem är fulare än sig själv?

Bygger allt på att man har dålig självkänsla och självförtroende?

Hur ser vi på varandra, tjejer? Är vi framtida vänninor eller konkurrenter?

Många frågor men inga vettiga svar.
Jag kan hålla på och skriva ner hur mycket som helst men kommer inte bli så mycket klockare över de.

Nån anna som vill säga nått?
Bilden är tagen ifrån :  http://media.photobucket.com/image/catfights/zboytony/catfight450.jpg

Pussar<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0